RFID/Självbetjäning

Hem/Kundservice/Support/RFID/Självbetjäning
RFID/Självbetjäning 2017-03-02T17:04:15+00:00

RFID/Självbetjäning

Här nedan har vi samlat allmän information och dokument för dig som använder någon av våra RFID-läsare, larmbågar, sorteringsanläggningar, arbetsstationer eller självbetjäningsautomater.

Läs mer om vilka RFID-läsare >>, självbetjäningsautomater >>, larmbågar >>, arbetsstationer >> och sorteringsanläggningar >> vi erbjuder.

Här nedan får du också tips inför din Axiell Meröppet installation.

För dig som vill läsa mer om tjänsten Axiell Meröppet >>

AxessSmartadmin är en statstik- och övervakningsfunktion som kan användas för att t ex uppgradera automaternas programvara på distans. Passar speciellt för de bibliotek som använder Meröppet. Kontakta vår support så upprättas ett konto åt dig.

Tips inför installation av Axiell Meröppet  >>

  • Tänk på att utse en projektledare i god tid innan du startar installationen. Gärna en servicetekniker eller någon som är teknik/elkunnig på ditt bibliotek.
  • Tänk på att det tillkommer avgifter för elektriker, larminstallation osv. Kontakta din säljare för att få hjälp med att uppskatta kostnader och hur mycket extra jobb som krävs.
  • Satsa på att marknadsföra ditt bibliotek så att människor vet att ni kommer hålla Meröppet redan några månader innan ni öppnar. Hitta en bra samarbetspartner i kommunen.
  • Tänk på att involvera alla som jobbar på biblioteket så att de vet vad som gäller och hur Meröppet fungerar.
  • Tänk på att lånekort inte kan ha streckkoden i mitten. Kontakt din säljare så får du reda på hur du ska gå tillväga.

 RSSRSS